Mobiiltelefoni arve maksmata? Ei pääse enam internetti?

Kas see mõjutab minu võimalusi saada krediiti?
Kui oled jätnud oma arve tasumata, võidakse teha Sinu võlgnevuse kohta märge maksehäireregistrisse. Kõik suuremad Eestis tegutsevad mobiil- ja internetifirmad teevad tekkinud võlgnevuste kohta märke maksehäireregistrisse. Niikaua, kui oled oma võlgnevustega üleval maksehäireregistris, võivad firmad keelduda Sulle krediidi andmisest või tingimused krediidi saamiseks võivad olla Sulle jäigemad.
Kas võin koostada maksegraafiku?
Kui Sa võlgnevust korraga maksta ei saa, helista teenuse osutajale ja sõlmi maksegraafik. Mida kiiremini Sa oma võlgnevuse tasud, seda kiiremini saad hakata jälle teenust kasutama. Kui Sa hilined arve tasumisega ning maksegraafikut ei sõlmi, võidakse Sinu võlgnevus anda üle inkassofirmale.
Millal võidakse telefoni- või internetiühendus katkestada?

Sinu telefoni või internetiteenuse kasutamist võidakse piirata, kui oled jätnud teenuse kasutamise eest arve tasumata. Piirangute all peame silmas näiteks Sinu võimalust helistada välja või kasutada internetti. Mida kiiremini Sa teenuse osutajaga ühendust võtad, seda kiiremini taastatakse ühendus ja jätkatakse lepingusuhteid.

Kui Sa pole arve tasumise osas huvi üles näidanud paar-kolm kuud, lõpetatakse Sinu leping ja teenuse saamiseks pead sõlmima uue lepingu. Uue lepingu saad sõlmida siis, kui oled oma võlgnevuse tasunud. Sul tuleb arvestada ka sellega, et mida kauem tasumisega viivitad, seda suurem on Sinu võlgnevus. Reeglina saadab teenuse osutaja tekkinud võlgnevuse oma koostööpartnerile sissenõudmiseks ning Sul tuleb lisaks põhivõlgnevusele, viivisele ja trahvile tasuda ka sissenõudmisega kaasnevad kulutused.

Internetiühendus on tasumata arvete tõttu katkestatud. Kuidas saaksin ühenduse taastada?
Peaaegu alati on Sul võimalus alustada teenuse kasutamist pärast võlas oleva arve tasumist. Kui Sa reageerid juba esimesele meeldetuletusele arve tasumata jätmise osas, siis võidakse ühendus taastada kohe pärast arve tasumist. Kui oled arve tasumisega viivitanud mitu kuud, pole reageerinud meeldetuletustele, siis reeglina on teenuse osutaja lepingu üles öelnud ja internetiühenduse taastamiseks pead sõlmima uue lepingu.
Kui ma jään võlgu, kas minu leping lõpetatakse?

Kui reageerid juba esimesele meeldetuletusele, mis tuletab Sulle meelde tasumata arvet, siis reeglina pärast arve tasumist jätkatakse teenuse osutamist ning teenuse osutaja lepingut Sinuga üles ei ütle.

Kui oled arve tasumisega viivitanud enam kui üks kuu, Sa ei ole reageerinud meeldetuletustele, siis on teenuse osutajal õigus leping üles öelda ning teenuse taastamiseks pead sõlmima uue lepingu.